Bite of White.
Ceramika użytkowa i artystyczna

Zakres prac:

Front & Back-end Strategia UX UI Design UX writing

Podejście Lean UX pozwoliło na szybkie wdrożenie i przetestowanie w pełni funkcjonalnej platformy e-commerce, minimalizując koszty i maksymalizując efektywność.

Tagi:

#e-commerce #google-analytics #hotjar #lean-ux #MVP #no-code #user-flow

bow 01b jpg
Kontekst

Zostałam zaangażowana do zaprojektowania sklepu internetowego dla pracowni Bite of White. Pracownia specjalizuje się w ręcznie robionej porcelanie, łącząc tradycyjne rzemiosło z nowoczesnymi technologiami, takimi jak druk 3D.

Cel projektu

Celem właścicielki było stworzenie sklepu, który umożliwiłby sprzedaż online i promowanie produktów podczas nadchodzących targów sztuki, z możliwością rozbudowy w przyszłości. Właścicielka chciała przetestować proces sprzedaży produktów ceramicznych online i wykorzystanie nowego kanału dotarcia do klientów.

Wyzwania

Głównym wyzwaniem było zaprojektowanie sklepu w krótkim czasie przy minimalnym użyciu zasobów. Właścicielce zależało na wykorzystaniu łatwego w nauce systemu zarządzania asortymentem, sprzedażą i analityką. Konieczne było również uwzględnienie różnorodnych segmentów klientów ceramiki artystycznej i użytkowej, co wymagało dostosowania oferty do ich odmiennych potrzeb. Właścicielka chciała zintegrować sklep z platformą Allegro, szybkimi płatnościami online oraz mediami społecznościowymi, aby zwiększyć zasięg sklepu i usprawnić proces zakupowy.

Podejście projektowe

Zastosowałam podejście Hypothesis-Driven Design, które opierało się na projektowaniu w oparciu o hipotezy, z naciskiem na weryfikację założeń i minimalizację ryzyka. Kluczową strategią było wdrożenie Lean UX, co oznaczało szybkie testowanie sklepu oraz uzyskanie feedbacku od użytkowników tuż po jego uruchomieniu. Skupiłam się na budowie MVP (Minimum Viable Product), czyli stworzeniu w pełni funkcjonalnego sklepu w krótkim czasie, minimalizując koszty i maksymalnie efektywnie wykorzystując dostępne zasoby.

lean ux cycle 1 png

https://www.plainconcepts.com/lean-ux-methodology/

User personas

Ze względu na krótki czas projektu, wspólnie z właścicielką zdefiniowałyśmy założenia dotyczące klientów, oparte na jej dotychczasowych doświadczeniach w bezpośrednim kontakcie z nimi. Założenia te będziemy weryfikować po uruchomieniu sklepu, zbierając dane i testując jego funkcjonowanie. Założenia przybrały formę tzw. archetypów, przedstawiających główne segmenty klientów, bazując na ogólnych cechach demograficzno-psychofizycznych oraz ich preferencjach.

Definiowanie MVP

Wraz z właścicielką przeprowadziłam warsztat, na którym wspólnie zdefiniowałyśmy zakres Minimum Viable Product (MVP). Skoncentrowałyśmy się na kluczowym pytaniu oceniającym ryzyko: Jaki najmniejszy zakres projektu możemy zrealizować, aby nauczyć się kolejnej najważniejszej rzeczy? Określiłyśmy najważniejsze elementy, które pozwolą szybko przetestować i uruchomić sklep:

  • Integracja narzędzi do monitorowania ruchu.
  • Sekcja FAQ, odpowiadająca na pytania o ubezpieczenie przesyłki i eksploatację produktów.
  • Wdrożenie popularnych bramek płatności (Blik, PayPal, Stripe), aby zaspokoić preferencje klientów.
  • Informacje o targach, gdzie klienci mogą obejrzeć produkty na żywo.
  • Opcja zakupu produktów na prezent z personalizacją opakowania i dodaniem wiadomości.
User flow

Opracowałam główny diagram pokazujący prawdopodobne zachowanie użytkownika na stronie, którego celem był zakup produktu. Zaprojektowałam także dodatkowe prawdopodobne zachowania, które mogą być realizowane na stronie, np. zamówienie produktu na prezent, przeglądanie produktów dostępnych „od ręki”.

bow userflow jpg
Tworzenie prototypów

Wraz z właścicielką ustaliłyśmy ton komunikacji marki, który miał odzwierciedlać elegancję, lekkość, kulturę i uprzejmość. Stworzyłam moodboard obejmujący najważniejsze elementy wizualne strony: typografię, kolorystykę i stylistykę zdjęć, a także przeprowadziłam analizę istniejących zdjęć produktowych, które wymagały spójności i retuszu (poprawa bieli, usunięcie plam). Dodatkowo przeanalizowałam dostępne szablony sklepów na wybraną platformę CMS.

bow moodboard jpg

W procesie wyboru platformy postawiłyśmy na rozwiązanie no-code z prostym edytorem wizualnym, aby skrócić czas wdrożenia i zminimalizować koszty. Wybrałyśmy platformę, która oferowała kompleksowe rozwiązanie: zakup domeny, hosting, budowanie strony, certyfikaty bezpieczeństwa, automatyczny konfigurator sklepu, gotowe szablony, analitykę oraz support 24/7 – wszystko w jednym miejscu z prostym interfejsem. Mimo, że była to nowa platforma na rynku (Zyro, obecnie Hostinger), wybrałyśmy ją ze względu na konkurencyjne ceny, łatwość w nauce obsługi i estetyczne szablony, które łatwo można było dostosować do potrzeb marki.

bow Builder jpg
Trudności w projekcie

Jednym z wyzwań było odpowiednie dopasowanie przekazu do dwóch głównych grup: klientów porcelany artystycznej i klientów misek ceramicznych dla zwierząt. Wymagało to innego tonu komunikacji, ponieważ oba segmenty kierowały się innymi motywacjami zakupowymi. Aby to rozwiązać, zdecydowałyśmy się na stworzenie osobnej podstrony dedykowanej ceramice dla zwierząt. Strona miała wyróżniać ten specyficzny asortyment, podkreślając funkcjonalność i estetykę produktów.

bow hero
Rezultaty

Projekt sklepu internetowego dla Bite of White spełnił wszystkie założenia MVP, tworząc w pełni funkcjonalny sklep internetowy z możliwością dalszego rozwoju. Strona została zintegrowana z mediami społecznościowymi, systemami płatności, a także zaprojektowana tak, aby właścicielka mogła w łatwy sposób zarządzać treściami i asortymentem. W trakcie procesu zrezygnowałyśmy z integracji z Allegro.

bow mobile

Pomimo braku wymiernych efektów sprzedażowych, platforma jest gotowa na przyszłe działania marketingowe. Właścicielka wciąż skupia się na sprzedaży bezpośredniej (offline), jednak jeśli zdecyduje się na inwestycję w reklamę i promocję, strona jest już odpowiednio przygotowana do obsługi dużego ruchu (automatyzacja procesu sprzedaży).

bow single2
Analiza danych

Od uruchomienia strony zbierałyśmy dane z Google Analytics oraz Hot Jar, które dostarczają cennych informacji na temat zachowań użytkowników, ich źródeł oraz interakcji ze stroną. Stanowią one istotny punkt wyjścia do rozmów z właścicielką, gdyby zdecydowała się rozwijać strategię marketingową. Dane te mogą pomóc w:

  • Identyfikacji, które kanały generują najwięcej ruchu.
  • Zrozumieniu, dlaczego i na jakim etapie klienci rezygnują z zakupów.
  • Wyciągnąć wnioski dotyczące popularności poszczególnych produktów i sekcji strony.
Wnioski

Projekt pokazał, że strategia projektowa wymaga wsparcia marketingowego, abym mogła zaoferować swoim klientom wyższą skuteczność i efekty sprzedażowe. Aby lepiej zarządzać tego typu ryzykiem w przyszłości, mogę zaoferować swoim klientom:

  • Wczesne zaangażowanie właściciela w dyskusje na temat planów marketingowych, równocześnie z budową MVP.
  • Stworzenie roadmapy promocji strony w sieci, która pozwoli na efektywną implementację promocji zaraz po uruchomieniu MVP, co zmniejszy ryzyko niepowodzeń sprzedażowych.

Chcesz dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie UX Design?

Skontaktuj się ze mną przez formularz, aby dopytać o szczegóły lub umów bezpłatną konsultację.

Case studies

Zobacz, jak UX Design i metodologia Lean UX pomogły w tworzeniu efektywnych rozwiązań cyfrowych.

Klienci

Współpracuję ze start-upami, firmami B2B z branż technologicznych oraz z organizacjami społecznymi

Oferta

Projektuję strony internetowe, aplikacje Saas i sklepy e-commerce. Wykorzystuję sprawdzone metodologie projektowe oraz wiedzę z zakresu UX.

Ekspresowa analiza konwersji

Szybka diagnoza Twojego produktu – dowiedz się, gdzie tracisz uwagę klientów, zanim wdrożysz pełen audyt UX.

Wygenerowana mapa cieplna dla interfejsu strony głównej
Niski koszt i szybka realizacja

Idealne rozwiązanie dla startupów i firm, które potrzebują szybkich i wymiernych wyników bez dużych inwestycji na początek.

Wyniki z rekomendacjami

Otrzymasz raport ze wskazówkami dla optymalizacji konwersji.

Wysoka dokładność analizy (90-96%)

Masz pewność, że uzyskane dane są precyzyjne i wartościowe.

Artykuły

LMC thumb

Jak analiza UX oparta na sztucznej inteligencji może wspierać optymalizację konwersji

Efektywne wykorzystanie map cieplnych generowanych przez AI w podejściu Lean UX
smallLeonardo Kino XL make variations use more light bright creamy 2

Zrozumienie kontekstu interakcji mobilnych: aplikacje finansowe

Podczas projektowania efektywnych interfejsów mobilnych kluczowe jest zrozumienie kontekstu, w jakim użytkownicy korzystają ze swoich urządzeń.
leonardoai heuristic series ar

Wprowadzenie do serii: Badanie heurystyk użyteczności Nielsena dla mobilnych aplikacji AR

Prezentowany artykuł pełni funkcję wprowadzenia, jak i kompleksowego przeglądu serii na temat heurystyk użyteczności Nielsena stosowanych w aplikacjach mobilnych AR.
1 lodrgGdqUIVbFMRaIleSZg

1: Analiza heurystyczna użyteczności. Informacje zwrotne w czasie rzeczywistym w mobilnych aplikacjach AR

Odkrywanie pierwszej heurystyki: Widoczność stanu systemu w mobilnych interfejsach AR

O mnie

Moje zdjęcie

Jako projektant UX, szczególną uwagę przywiązuję do etycznych i społecznych aspektów designu. W centrum mojej pracy znajduje się zrozumienie psychologii człowieka oraz tego, jak emocje, zachowania i potrzeby wpływają na naszą komunikację z produktami cyfrowymi.

W swojej pracy wykorzystuję innowacyjne technologie, łącząc tradycyjne zasady projektowania z nowoczesnymi narzędziami typu AR, VR, generative AI, Deep Learning.

Moim ulubionym obszarem tradycyjnego projektowania jest typografia, która w świecie cyfrowym daje mi szerokie możliwości eksperymentowania, co wykorzystuję podczas projektowania interfejsów wizualnych.

Zrealizowaliśmy ze studiem graficznym Monika Zapisek projekt strony internetowej naszego centrum artystyczno-rozrywkowego Jungle Academy w Warszawie.

Polecamy studio za kompleksowość w podejściu do projektu nie tylko od strony wizualnej, w tym za zbadanie potrzeb wynikających z projektu, a także jego wysoką jakość estetyczną.

Doceniamy Monikę Zapisek także za profesjonalizm w kontakcie z klientem, a przy tym cierpliwość i bardzo dobrą komunikację, dlatego będziemy kontynuować współpracę przy kolejnych projektach graficznych.

Aleksy Komorowski,
współwłaściciel Jungle Academy

Chciałbym udzielić referencji p. Monice Zapisek za projekt graficzny i wdrożenie strony internetowej dla naszego thinkzinu Stock Market.

Realizacja projektu przebiegała sprawnie i elastycznie, tak samo jak komunikacja i wymiana pomysłów: dodatkowe rozwiązania zaproponowane przez p. Monikę pomogły nam także w poprawie funkcjonalności zaplecza administracyjnego dla sklepu na stronie.

Tomasz Jarkowiec,
Dyrektor artystyczny
magazynu Stock Market

Bardzo profesjonalne podejście do klienta. Podobał mi się sposób komunikacji i czytelnośc oferty, która obejmowała również szczegółowy harmonogram. Strona, której budowę zleciłem została stworzona od podstaw zarówno od strony graficznej i technicznej. Efekt przerósł moje oczekiwania.

Dominik Budecki-Nehring,
Właściciel Make BIM Agile

Współpracujemy z Monika Zapisek—Studio od powstania naszej firmy Live Media Crew w 2014 roku. Zrealizowaliśmy wspólnie m.in. projekt identyfikacji wizualnej oraz projekt strony internetowej livemediacrew.com.

Od momentu wdrożenia powyższych zauważliśmy pozytywną zmianę w odbiorze naszego wizerunku. Cenimy sobie wysoki standard prac wizualnych oraz metodologię pracy, a rozwiązania proponowane przez Monikę Zapisek wspierają nasze cele biznesowe.

Mateusz Rokicki,
Właściciel agencji muralowej
Live Media Crew

Porozmawiajmy
o potrzebach Twojego projektu

Na przesłane zapytania odpowiem
w ciągu 1-2 dni roboczych.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Przesyłanie plików

Wysyłając wiadomość za pomocą powyższego formularza, wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych. Polityka prywatności